sebastian_loeb_111RELI

DOMINANTAN TRIJUMF SEBASTIJANA LOEBA U ŠPANIJI

Ole za kralja

 

U velikom stilu slavio je novi-stari šampion Sebastijan Loeb u Španiji. Najbolji vozač u istoriji reli takmičenja od prvog dana zaseo je na čelnu poziciju ne prepuštajući rivalima ni promil šanse da mogu eventualno do pobede na Iberijskom poluostrvu.

Sjajni Francuz ostvario je 61 trijumf u karijeri i na najbolji način ispratio u zasluženu penziju Sitroen C4 WRC, koji proizvođač iz zemlje galskih petlova neće više koristiti posle ove sezone, uz rekord koji sigurno neće dugo biti oboren. Sitroen C4 nikad nije izgubio takmičenje na asfaltu za četiri godine koliko ga je fabrički tim koristio.

– Ovo je još jedan dobar rezultat za nas u Španiji. Nije bilo pritiska oko titule na ovom takmičenju, pa sam mogao da vozim onako kako sam želeo. U petak smo forsirali na zemlji, pa je posle toga bilo lakše kontrolisati ostvarenu prednost na asfaltu – srećan je Super Seb.

Povezana vest:  FORMULA 1, Lotus se vraća starim bojama

Prava bitka viđena je iza leđa sedmostrukog šampiona u borbi za drugo mesto između Petera Solberga i Loebovog klupskog kolege Danija Sorda. Norvežanin u privatnom Sitroenu C4 ipak je uspeo da bude brži od Španca za skoro šest sekundi.

– Nisam bio siguran da ću uspeti da odbranim drugo mesto na poslednjoj etapi. Ipak, mnogo mi znači što sam pobedio fabrički automobil, jer naš automobil jednostavno nije isti – zadovoljan je Solberg.

Sordo je bio razočaran što je izgubio borbu pred domaćom publikom s obzirom da je posle lošeg prvog dana i šestog mesta uložio mnogo truda kako bi popravio rezultat, ali više od najnižeg stepenika na podijumu nije mogao.

– Možda sam se i previše trudio. Uprkos svemu dan je bio dobar. Zaista sam zahvalan publici jer su mi pružili veliklu podršku i zato treće mesto posvećujem njima – zahvalio se Sordo sunarodnicima.

Povezana vest:  MOTO KROS, HORGOŠ PRVA TRKA ŠAMPIONATA SRBIJE, Sagmajster odličan u MX 3 klasi

Ford je ponovo ostao iza Sitroena, kao i tokom većeg dela sezone. Jari-Mati Latvala i Miko Hirvonen ostali su na pozicijama od subote, odnosno četvrtom i petom mestu. Metju Vilson zadržao je šestu poziciju, dok je Kalid Al Kasimi uspeo da se probije na sedmo mesto. Hening Solberg osvojio je osmu poziciju, a Amerikanac Ken Blok je devetim mestom došao do prvih bodova u karijeri. Sebastijan Ožije zauzeo je 10. mesto i osvojio bod uspevši da se vrati posle udesa u subotu.

Konačan plasman: 1. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen C4) 3:32:59,7 časa, 2. Peter Solberg (Norveška, Sitroen C4) + 35,3, 3. Dani Sordo (Španija, Sitroen C4) + 41,1, 4. Jari-Mati Latvala (Finska, Ford Fokus) + 1:19,5, 5. Miko Hirvonen (Finska, Ford Fokus) + 6:32,9, 6. Metju Vilson (V. Britanija, Ford Fokus) + 8:17,6, 7. Kalid Al Kasimi (UAE, Ford Fokus) + 13:05,7, 8. Hening Solberg (Norveška, Ford Fiesta) + 13:11,2, 9. Ken Blok (SAD, Ford Fokus) + 16:01,2, 10. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen C4) + 17:24,1…

Povezana vest:  FORMULA 1, Sebastijan Fetel: Plakao sam kao dete, ali nije me sramota

 

PLASMAN VOZAČA

1. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen Total tim)      251

2. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen junior tim)     167

3. Jari-Mati Latvala (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)            156

4. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          151

5. Dani Sordo (Španija, Sitroen Total tim)     140

6. Miko Hirvonen (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)   114

7. Metju Vilson (V. Britanija, Stobart Ford)  68

8. Hening Solberg (Norveška, Stobart Ford)  37

9. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford)          36

10. Kimi Raikonen (Finska, Sitroen junior tim)          21

 

EKIPNI PLASMAN

1. Sitroen Total tim     431

2. BP Ford Abu Dabi tim       304

3. Sitroen junior tim    199

4. Stobart M-Sport Ford tim   158

5. Mančiz Ford tim     58