mark_veber_u_formuli

POSLE VELIKE NAGRADE MALEZIJE RED BUL KONAČNO UZEO CEO PLEN

Bik naoštrio rogove

 

Protekli trkački vikend u Maleziji dodatno je učvrstio uverenje da Formula 1 nije postala dosadna. Otvaranje sezone u Bahreinu više niko i ne spominje. I Sebastijan Fetel je najzad pobedio. Treća sreća.

Posle Bahreina i Australije, koji se slobodno mogu opisati kao debakl Red Bula zbog ispuštenih pobeda Fetela usled kvara bolida i samo šest osvojenih poena Marka Vebera, Malezija je svakako bila jedna od poslednjih prilika da Crveni bik konačno bljesne u punom sjaju bez obzira što je sezona tek na početku, a do novembra ima još dosta vremena.

Utoliko je sve bilo teže i frustrirajuće za austrijsku ekipu jer su bolidi za znakom popularnog energetskog napitka zaista „leteli” u kvalifikacijama dolazeći do pol pozicije bez poteškoća. Međutim, na trkama je situacija bila daleko od idealne.

A onda je na red došla i staza Sepang u Maleziji. Po običaju kvalifikacije su prošle sjajno za Red Bul, ali je za razliku od prethodne dve trke u Kuala Lumpuru Veber osvojio pol poziciju, dok je Fetel krenuo sa trećeg mesta.

Posle neverovatnih malera u prve dve, Nemac je sav bes iskalio na startu treće trke i munjevito došao na čelo kolone, ostavljajući Vebera da se pita gde je nestala pol pozicija, dok je Niko Rozberg u Mercedesu mogao samo da se pomiri sa činjenicom da je pao sa druge na treću poziciju maltene posle prve krivine. Kiše na trci u Kuala Lumpuru nije bilo, ali je Fetelov start zaista bio kao letnja kiša. Svi pokisli, a oblak je već prošao. Sve posle toga bilo je odrađivanje posla za dvostruki trijumf Crvenog bika.

Ovakav ishod naravno, dobro došao je Fetelu da skine veliki teret sa sebe, ali je doneo olakšanje i ekipi Red Bula, jer je konačno bolid Nemca perfektno funkcionisao na trci, a upravo ga je on izdao prethodna dva puta. Svakako će svima biti lakše u nastavku sezone.

Povezana vest:  Fetelu pol u Kanadi, Hamilton drugi

Iako je dvostruka pobeda austrijske ekipa potpuno zaslužena, trku su im olakšali najveći rivali.

Katastrofa je pravi izraz za ono što su uradili u Meklarenu i Ferariju tokom kvalifikacija. Kao da nije dovoljno što Baton, Hemilton, Alonso i Masa vode veliku borbu na trkama, nego su im sopstvene ekipe lošim procenama u kvalifikacijama zbog kiše, toliko pomogle, da su svi startovali skoro sa začelja kolone. To su ona mesta koja nisu ni u kadru kamere tokom prenosa koliko su daleko. Međutim, uprkos tome kvalitet brzo ispliva, pa je to uradila i pomenuta četvorka.

Meklaren je bolje prošao uz ovakav propust. Luis Hemilton je, kao i pre nedelju dana u Australiji, ponovo bio najatraktivniji na stazi, nižući rivale jednog za drugim. Poznato je da šampion iz 2008. gaji veoma agresivan stil vožnje i da se nikad nije ustručavao da to pokaže, pa je tako bilo i ovoga puta. Nije mu trebalo mnogo da sa 20. dođe do šeste pozicije, gde ga je zaustavio Adrijan Zutil u bolidu Fors Indije koji je trku završio kao peti. Iako se svojski trudio, Hemilton nije uspeo da ugrozi Nemca čiji bolid takođe pokreće Mercedesov motor. Zbog svega prikazanog na Sepangu Britanac bi mogao i da ponese epitet junaka dana.

– Doći sa 20. mesta do šestog definitivno je sjajan rezultat. Zadovoljan sam posle svega. Iskreno i ne bih mogao da tražim više od ovoga što sam uradio – realan je Hemilton.

sebastian_vetelNJegov kolega u timu, aktuelni šampion, DŽenson Baton, nije imao trku kao prošle godine kada je pobedio, a nije bio ni na nivou Melburna gde je takođe slavio pre nedelju dana. Uspeo je da dođe sa 17. na osmu poziciju, mada je bio u jednom trenutku i na sedmom mestu, ali nije uspeo da ga odbrani od Felipea Mase u Ferariju i to je ono što bi trebalo da ga zabrine.

Povezana vest:  FORMULA 1, Raikonen najbrži, Fetel najsporiji zadnjeg dana testiranja

Ostrvljanin je izgubio direktan duel od jednog od glavnih rivala, što Masa svakako jeste, a ugrožavao ga je i drugi Skuderijin vozač Fernando Alonso i pitanje je šta bi se, možda, dogodilo u preostala dva kruga do kraja, da Špancu nije otkazao motor. Ovako gledano, Baton, s obzirom na okolnosti može biti zadovoljan.

Tim iz Maranela prošao je kao bos po trnju u Maleziji. Prvo se desio propust u kvalifikacijama zbog čega su Fernando Alonso i Felipe Masa startovali sa 19. i 21. mesta, a zatim je Alonso odustao dva kruga pre kraja. Masa je osvojio bodove zahvaljujući sedmom mestu. Jedino ohrabrenje u sumornoj situaciji može da bude što je Masa dobio direktan duel za poziciju protiv DŽensona Batona, mada ni Alonso nije bio toliko nezadovoljan posle trke.

– Imao sam turbulentu trku od starta, zbog problema sa menjačem. Ali gledam stvari sa pozitivne strane. Izgubio sam samo dva boda, što je bolje nego da mi se kvar desi dok vodim – kao da se teši Alonso.

Više nema sumnje da Niko Rozberg postaje prvi vozač Mercedesa GP, dok su pre početka sezone svi podrazumevali da to mesto pripada Mihaelu Šumaheru.

Od dva Nemca, mlađi se pokazao kao standardniji osvajanjem bodova na sve tri trke, posebno ostavivši dobar utisak upravo u Maleziji gde je stigao do trećeg mesta i podijuma.

Za to vreme Šumaher je, blago rečeno, neprepoznatljiv. U Maleziji je odustao posle osam krugova i trenutno ima devet osvojenih bodova u šampionatu. Nemac je bolji start sezone imao i 1992. kada je odvezao prvu punu sezonu u Formuli 1, jer je godinu dana ranije odvezao samo šest trka. Ako bi se sadašnja raspodela bodova uzela u obzir, Šumaher je samo jednom slabije počeo sezonu i to 2005. kada je odustao u Australiji i Bahreinu dok je između te dve trke, u Maleziji osvojio sedmo mesto i dva boda.

Činjenica je da tri godine pauze čine svoje, ali isto tako nije moguće da je zbog toga sedmostruki šampion izgubio svoju vozačku veštinu. Međutim, na Sepangu je odustao zbog tuđe greške, olabavljenog zadnjeg levog točka jer se izgubila matica koja bi taj isti točak trebala da drži pričvršćenog za bolid. Neko je u ekipi napravio propust, zbog kojeg se Šumaheru izvinio i šef sportskog ogranka Mercedes Norbert Haug.

Povezana vest:  FORMULA 1, Gran pri Formule 1 u Sočiju 2014.

Bez obzira na loš vikend u Maleziji Nemac ne gubi motiv, baš naprotiv:

– Sada nema smisla ljutiti se zbog ovakve situacije. Mora se sve prihvatiti kao deo sporta i gledati napred. Barem je Niko Rozberg došao do našeg prvog postolja i srećan sam zbog njega i ekipe.

Robert Kubica je na krilima dobrog rezultata na Albert parku pre nedelju dana još jednom zablistao dovezavši Reno do četvrtog mesta, dok su prve bodove u ovoj sezoni osvojili tinejdžer iz Španije Haime Alguersuari za Toro Roso i Niko Hulkenberg iz Vilijamsa koji je uspešno kompenzovao lošije izdanje klupskog kolege Rubensa Barikela u Maleziji.

Čak je i trojka sa začelja karavana na Sepangu delovala ozbiljnije nego na prethodnim trkama.

Prvi put u sezoni su oba bolida Hispanija Rejsing tima završila trku, što je za njih istorijski uspeh, čak i ako se zanemari zaostatak Karuna Čandoka i Bruna Sene meren u krugovima.

Lotus i Virdžin su sa druge strane imali polovičan učinak. Jarno Truli je svog Lotusa odvezao do kraja sa pet krugova zaostatka, dok je Heiki Kovalainen „uvenuo” u 47. krugu. Problem lošeg dizajna Virdžinovog bolida, zbog kojeg je rezervoar manje zapremine od potrebne nije smetao Lukasu di Grasiju da završi trku, dok je Timo Gloka izdala hidraulika već u trećem krugu. Ali ukupan utisak je da i novajlije počinju da liče na ekipe.

Prvih sedam vozača u šampionatu deli samo devet bodova. Prava uzbuđenja tek treba da uslede. Naredno iskušenje „najbrži cirkus” imaće za dve nedelje, 18. aprila, na Velikoj nagradi Kine u Šangaju.