Mercedes_Mclaren

NAJBRŽI KARAVAN PRESELIO SE U KINU GDE STARTUJE ČETVRTA TRKA SEZONE U ŠANGAJU

Ko će do druge pobede?

Četvrta trka šampionata, poslednja pred prelazak najbržeg cirkusa na evropsko tlo, startuje sutra u Šangaju, finansijskom centru najmnogoljudnije države na svetu. Potpuno logično delovala je odluka da Formula 1, kao sport u kome se obrće nezamisliva količina novca, trku na kineskom tlu ima upravo u gradu koji predstavlja sinonim za finansije. Ali to je ekonomski ugao gledanja.

Od 2004. kada je Velika nagrada Kine prvi put vožena još se nije dogodilo da neko dva puta trijumfuje. Pet vozača će i sutra biti na stazi, od dosadašnjih šest pobednika – Rubens Barikelo (Vilijams), Fernando Alonso (Ferari), Mihael Šumaher (Mercedes GP), Luis Hemilton (Meklaren) i Sebastijan Fetel (Red Bul). Nedostaje samo pobednik iz 2007. Kimi Raikonen, koji ovu sezonu provodi u Svetskom reli šampionatu.

Neko od ovih momaka će sutra možda ostvariti drugu pobedu u Kini, a u kvintetu najmanje, najverovatnije nikakve, šanse ima Rubens Barikelo, mada ni Mihael Šumaher još nije blizu zvanja favorita posle trogodišnjeg odmaranja od Formule 1.

Međutim, ne treba zaboraviti kvartet koji će želeti da pomrsi konce dosadašnjim laureatima, među kojima se možda najviše izdvaja aktuelni šampion DŽenson Baton u Meklarenu. Preostala trojica su Felipe Masa (Ferari), Mark Veber (Red Bul) i Niko Rozberg (Mercedes GP).

Iako su prošle samo tri trke situacija u šampionatu već se zakuvava. Prvih sedam vozača deli razlika od samo devet bodova, pa je očigledno da promenjeni sistem bodovanja daje rezultate. Odgovor na pitanje koliko će se situacija izmeniti u nedelju moraće da sačeka kraj trke.

Prošle sezone po kiši trijumfovao je Sebastijan Fetel iz Red Bula, momak koji od početka sezone vodi glavnu reč u kvalifikacijama pred svaku trku. Međutim, sve do Malezije pre dve nedelje, ostajao je nedorečen onda kada je bilo najvažnije zahvaljujući kvarovima bolida. Taj pritisak je konačno splasnuo kada je Red Bul uverljivo ostvario dvostruku pobedu na Sepangu, potvrdivši da ima najbrži bolid u karavanu, iako se sa tom tvrdnjom ne bi složili u taboru Ferarija.

Povezana vest:  Veberu prva startna pozicija u Maleziji

Sigurno da Fetel jeste jedan od favorita za titulu ove sezone, ali će mu za to trebati pomoć ekipe, kao i kolege Marka Vebera.

– Biće teška trka u nedelju, ali videćemo. Imao sam ovde dobru trku 2007. kada sam sa Toro Rosom bio četvrti, a posebno prošle godine kada sam pobedio, tako da me za ovo mesto vežu lepe uspomene – prisetio se Fetel trenutaka uspeha u Kini.

Mark Veber takođe očekuje izazov u Šangaju, ponesen drugim mestom u Maleziji:

– Unapred se radujem iskušenjima i nadam se da ću iz toga izvući neki rezultat.

Meklaren je posle pogrešnih odluka u kvalifikacijama za trku uMaleziji ipak uspeo da izvuče kakvu takvu korist u vidu bodova Luisa Hemiltona i DŽensona Batona. Šangaj će biti odlična prilika za tim iz Vokinga da, uz dobre rezultate, što pre arhivira loš vikend u Maleziji, koji je uz dosta sreće uspeo da izbegne epitet katstrofalan.

Dve nedelje rada na ispravljanju grešaka unelo je dozu preko potebnog optimizma kod Hemiltona i Batona.

Nastavili smo rad sa dobrim stvarima iz Malezije, ali smo uz neke promene dobili novo ohrabrenje. Moramo da budemo potpuno koncentrisani na trku – kaže Hemilton i dodaje – Svi kažu da smo u prednosti na pravcu, ali se ja ne slažem sa njima.

Sa njim se složio DŽenson Baton:

– Krećemo se u dobrom smeru. Postoji još nekoliko stvari koje možemo poboljšati, ali mislim da smo u Kinu došli sa dobrim bolidom.

Slična situacija je i sa ekipom iz Maranela. Za razliku od Meklarena, Ferari je još skuplje platio lošu procenu u kvalifikacijama za Veliku nagradu Malezije. Felipe Masa je čak i u takvoj situaciji došao do bodova osvajanjem sedmog mesta, što mu može biti kakva-takva uteha, ali će Sepang što pre želeti da zaboravi Fernando Alonso.

Španacu je motor otkazao dva kruga pre kraja dok je bio, možda i bespotrebno, u poteri za DŽensonom Batonom, završivši na neslavan način vikend u Maleziji bez osvojenog boda.

Povezana vest:  Fetel zadovoljan bolidom Red Bula

Ipak i ranije se dešavalo da najstariji i najtrofejniji tim u Formuli 1 ima loše procene i zbog toga plati priličan ceh, ali je uvek uspevao da se izdigne iznad situacije, pa ne treba sumnjati da će i ovoga puta biti takav slučaj.

– Naravno da nisam srećan zbog otkazivanja motora, ali nisam ni najmanje zabrinut zbog toga. – miran je Alonso – Držaćemo se našeg plana i mislim da ćemo biti veoma konkurentni na ovoj stazi.

Felipe Masa je trenutno vodeći u šampionatu, ali s obzirom na promenjeni sistem bodovanja, to znači da je situacije izuzetno podložna promenama. Uostalom, Alonso i Fetel na drugoj i trećoj poziciji imaju samo dva boda manje od Brazilca, za kojeg bi trijumf u Kini značio učvršćivanje na mestu broj jedan.

– Činimi se da će nekoliko timova biti konkurentno, a ne samo Meklaren i Red Bul. Ne treba zaboraviti Mercedes koji definitivno napreduje. Nadajmo se da ćemo i mi biti u borbi sa njima – oprezan je Masa pred sutrašnji okršaj.

Napredak koji je spomenuo Felipe Masa u vezi Mercedesa postao je očigledan kada je pre dve nedelje u Maleziji Niko Rozberg osvajanjem trećeg mesta doneo ekipi prvi podijum u sezoni. Nemačka ekipa se od početka sezone nalazi pod posebnom pažnjom javnosti zbog Mihaela Šumahera, odnosno njegove odluke da se iz trogodišnje penzije vrati, u takođe povratnički tim srebrnih strela, čija je pauza u Formuli 1 bila nešto duža. Samo nešto više od pola veka.

Za sada, međutim, Niko Rozberg ostavlja mnogo bolji utisak od 17 godina starijeg klupskog kolege koji je u Maleziji odustao već posle devet krugova, mada se mora uzeti u obzir da ni Mercedesov bolid nije još uvek potpuno ravnopravan velikoj trojki – Meklarenu, Ferariju i Red Bulu.

Šumaher se ipak ne uzbuđuje previše, siguran da je samo pitanje trenutka kada će ponovo biti onaj stari, mada neki sumnjaju da će se to uopšte dogoditi.

– Doneli smo u Kinu neka poboljšanja zbog kojih sam prilično samouveren kada je trka u pitanju, čak i ako plasman ne bude bitno drugačiji u odnosu na prve tri trke – optimista je Šumaher.

Povezana vest:  Šumaher spreman za početak sezone

Sličnog raspoloženja je i Rozberg, mada on ima i opipljivije razloge za tako nešto u vidu ostvarenih rezultata:

– Deluje sve jako slično kao i Maleziji, kada se uporedimo sa drugim ekipama, ali ćemo ipak morati da sačekamo trku da vidimo gde smo.

Velika nagrada Kine počinje u 15 časova (9 ujutru po našem vremenu) popodne po kineskom vremenu, što znači da će svi u Srbiji morati još jednom da porane ako budu želeli u nedelju da vide okršaj na stazi u Šangaju.

MEKLAREN PONOVO BLISTA NA NEZVANIČNIM TRENINZIMA

Baton i Hemilton neuhvatljivi

Na dva nezvanična treninga održana juče, oba puta najbrži su bili vozači Meklarena. DŽenson Baton je pre podne ostvario vreme 1:36,677 minuta, dok je popodne Luis Hemilton bio još brži sa 1:35,217.

Na prvom treningu manje od desetinke sporiji bio je drugoplasirani Niko Rozberg, dok Hemilton bi treći. Četvrto vreme imao je Mihael Šumaher koji je bio sporiji osam desetinki, dok je skoro sekundu bio sporiji petoplasirani Sebastijan Fetel.

Dvojac Reno Robert Kubica i Vitalij Petrov zauzeli su pre podne šestu i sedmu poziciju, dok je Adrijan Zutil iz Fors Indije bio deveti.

Felipe Masa završio je prepodnevni trening na 10. poziciji dok je Fernandu Alonsu otkazao motior i nije ostvario vreme.

Nije se mnogo promenilo ni popodne. Niko Rozberg je ponovo bio drugi, ali je sada bio sporiji od Hemiltona za više od dve desetinke, dok je treći bio Baton sa tri desetinke zaostatka.

Mihael Šumaher i Sebastijan Fetel su opet zauzeli peto i šesto mesto, a Zutil je bio brži popodne završivši na sedmom mestu.

Vozač Toro Rosa Haime Alguersuari ostvario je osmo, a Robet Kubica deveto vreme, dok Ferari opet nije bio previše brz na treningu.

Fernando Alonso ostvario je 10. vreme, a 11. je bio Felipe Masa.