Virgilio SieniItalijanski koreograf Sijeni gost 44. Bitefa

 

U glavnom programu 44. Bitefa u subotu uveče je učestvovala pozorišna trupa „Kompanija Virđilio Sijeni“ iz Firence koja je u Pozorištu na Terazijama izvela plesnu predstavu „Tužni tropi“. Idejni autor, koreograf i scenograf Sijeni bio je inspirisan istoimenim delom velikog francuskog antropologa i humaniste Kloda Levi-Strosa, a originalnu miziku uradio je Frančesko Điomi.

Petočlani ženski ansambl dobio je srdačan aplauz publike Bitefa, navikle na hermetične predstave istraživačkog teatra.

Povezana vest:  Black Friday u Vulkan knjižarama

Prema ocenama inostrane kritike, Sijeni je preveo Levi-Strosov doživljaj izvornih kultura takozvanih primitivnih naroda u znakove svoje tanane umetnosti o suštini čovekovog postojanja i njegove nedeljive umetnosti od praistorije do danas.

Posle predstave održan je festivalski Susret sa stvaraocima, a tema razgovora, koji je vodila dramska autorka Milena Bogavac, bio je „Igranje antropologije“. U uvodnom delu bilo je reči o istraživanjima Levi-Strosa, koji je proučavao mitove i rituale različitih kultura i argumentovano se zalagao protiv rasnih podela.

Povezana vest:  UČEŠĆE SRBIJE NA SAJMU KNjIGA U LAJPCIGU, SERBIEN IN SICHT/SRBIJA NA VIDIKU

Sijeni je izjavio da su ga u „Tužnim tropima“, koji se bave plemenima u Brazilu 40-ih godina 20. veka, inspirisali znakovi i odnosi među njima, jer traži zajedničke principe u izvođačkim umetnostima u svim vremenima i kulturama.

„U celoj knjizi Levi-Stros nam, na način Žan Žak Rusoa, ukazuje na put približavanja izvornom čoveku“, rekao je on, dodajući da ovo delo dovodi pod znak pitanja teze o superiornosti zapadnoevropske kulture.

Povezana vest:  Gala veče klasične gitare i svetska premijera „From Balkans with love“ op.190 brazilskog kompozitora Zanamona na Guitar Art Festival

„Telo nam pokazuje kako da se vratimo sopstvenom biću“, izjavio je Sijeni, koji je pre tri godine osnovao Akademiju za umetnost pokreta.

Na molbu da obrazloži svoj termin „demokratičnosti tela“, koreograf je ustao da bi pokretima i gestovima predstavio svoju tezu. „Osluškivanje tela, svog i drugog, praćenje sitnih pokreta, to je put ka saosećanju i zajedništvu“, rekao je Sijeni. „Tužni tropi“ biće reprizirani u Pozorištu na Terazijama u nedelju uveče.