Whitesnake

Vajtsnejk i Džudas prist svirali u Beogradskoj areni

Veterani hard roka i hevi metala „Vajtsnejk“ (Whitesnake) i „Džudas prist“ (Judas Priest), koji se nalaze na zajedničkoj svetskoj turneji, svirali su sinoć u Beogradskoj areni pred oko 12.000 ljudi.

Britanski „Vajtsnejk“, predvođen pevačem Dejvidom Koverdejlom (David Coverdale), promoviše novi album „Forevermore“ (2011), a „Džudas prist“, jedna od najvažnijih hevi metal grupa svih vremena, oprašta se od koncertnog delovanja, tvrdeći da joj je ovo poslednja turneja.

Na scenu su u 21.20, tačno po „redu vožnje“, izašli članovi „Vajtsnejka“ i usledilo je 70 minuta veoma bučne svirke, koja je u prvih nekoliko pesama patila od neizbalansirane zvučne slike: bubanj i naročito bas jedva su se čuli od gitarske grmljavine.

Ovi teški rokeri svirali su odlično i uigrano, sa Koverdejlom u solidnoj pevačkoj formi, oslanjajući se na svoj metalniji, američki period karijere – naglasak je bio na pesmama sa bestseler albuma „Slide It In“ (1984) i „Whitesnake“ (1987), dok je britanski bluz period samo okrznut kroz veliki hit „Fool For Your Lovin'“ (1980).

Povezana vest:  Selena Gomez se ugledala na klasične filmske lepotice

Publika je dobro primila pesme sa novog albuma – najbolja reakcija je bila na „Fool For Your Lovin'“ i evergrin hitove „Here I Go Again“, „Is This Love“ i „Still Of The Night“, a raspoloženi Koverdejl je na

bis otpevao „Soldier Of Fortune“, pesmu iz vremena dok je bio pevač mgrupe „Dip parpl“ (Deep Purple).

Veliku pažnju je sa svojom solo tačkom privukao bubnjar Brajan Tiči (Brian Tichy), doskorašnji član pratećeg benda Bilija Ajdola (Billy Idol), priredivši pravu majstoriju na bongosima i činelama.

Potom su na binu izašli „Džudas prist“ – takođe na vreme, u 23.00 – i svirali više od dva sata, a za razliku od „Vajtsnejka“ imali su odličan zvuk, pri čemu su barem na početku bili tiši od svojih prethodnika.

Povezana vest:  Karl Lagerfeld uvredio Adel

U odnosu na svedenu scenografiju „Vajtsnejka“, logoa benda na zastoru iznad bine, „Džudas prist“ je priredio vizuelni spektakl sa laserima, pirotehnikom, kazanima iz kojih izbija crvena i zelena para i vožnjom pevača Roba Halforda na motoru tokom pesme „Hell Bent For Leather“.

Halford je pokazao da ga visoki registri i prepoznatljivi vrisak I dalje odlično služe, a bend je svirao besprekorno, iako ga je pre samo nekoliko meseci napustio jedan od članova osnivača, gitarista K. K. Dauning (Downing), čiji je stil nadahnuo mnoge metal muzičare.

Grupa je izvela kompozicije sa svakog svog albuma na kojem je pevao Halford, pa se tako na repertoaru našla i kompozicija „Never Satisfied“ sa debi albuma „Rocka Rolla“ (1974) kojeg je „Džudas prist“ više od tri decenije zaobilazio na koncertima.

Povezana vest:  Dženifer Lopez vezom s mlađanim dečkom izluđuje bivšeg supruga

Osim niza hevi metal i hard rok kompozicija s kojima su se proslavili, članovi „Džudas prista“ su izveli svoju čuvenu, netipičnu obradu pesme „Diamonds And Rust“ koju je napisala folk-rok pevačica Džoan Baez (Joan Baez), poznata po antiratnom aktivizmu u šezdesetim godinama prošlog veka.

Na repertoaru je bila još jedna hit obrada: „The Green Manalishi (With The Two Pronged Crown)“, pesma koju je 1970. godine napisala grupa „Flitvud Mek“ (Fleetwood Mac).

U finišu koncerta, „Džudas prist“ su zaređali svoje najveće hitove: „Breaking The Law“ (1980), „The Hellion/Electric Eye“ (1982), „You’ve Got Another Thing Coming“ (1982) i „Living After Midnight“ (1980), uz burno odobravanje posetilaca.

Organizacija koncerta bila je dobra, ali se na šankovima točenje vode iz česme naplaćivalo – i to po paprenoj ceni od 130 dinara.