Početak godine je pravo vreme za donošenje važnih odluka i za pokretanje novog biznisa. Ukoliko i vi razmišljate o tome- bez obzira na to da li osnivate kompaniju koja će proizvoditi nešto, internet prodavnicu, neprofitnu organizaciju ili ćete pružati određene usluge- svi brendovi počinju od imena. Brend postaje „stvaran“ onog trenutka kada mu nadenete ime, jer tada projekat ili ideja dobijaju pravo značenje.

Svakom biznisu je potrebno ime, zato što je ono ključna komponenta na osnovu koje se  kupci sete brenda, a zatim ga prepoznaju i zapamte. Bilo da ste u fazi osnivanja kompanije, pa smišljate efektno ime ili ste već prepoznatljivi, ali želite promenu- smišljanje imena brenda je važna faza u procesu njegovog razvitka. Zato ćemo u nastavku još o tome koja je svrha imena brenda i zašto je važno ozbiljno shvatiti ovu fazu procesa izgradnje brenda.

Koja je svrha imena brenda?

Ime brenda je ono što ga razlikuje u odnosu na ostale kompanije koje proizvode iste ili slične proizvode na tržištu. Takođe, bez imena nijedan dizajner neće krenuti da kreira vizuelni identitet brenda. Tako da sve počinje od imena i jako je važno da se strateški pristupi njegovom osmišljavanju, jer što bolje odabrano ime, to će biti i lakše za pamćenje.

Koje su karakteristike dobro odabranog imena za brend?

Povezana vest:  Hajde da imamo vremena za razgovor, smeh i nove uspomene

Zapamtite ovih nekoliko smernica kada budete smišljali ime za vaš brend:

  1. Treba da bude otelotvorenje samog brenda, odnosno da predstavi njegovu suštinu,
  2. Povezanost sa ciljnom grupom, kako bi oni mogli da se poistovete sa njim,
  3. Jedinstvenost i unikatnost, da bi se razlikovalo od konkurencije,
  4. Pamtljivo, kako bi ga kupci brzo zapamtili,
  5. Lako za pisanje i izgovaranje, da ne bi bilo potrebe za dodatnim pojašnjenjem.

Ulaganje u ime brenda je ključno za njegov uspeh. Ako se držite strateškog pravca u ovom procesu, ali i smernica koje smo iznad naveli, osmislićete ime koje će kupci lako zapamtiti i usvojiti. Takođe, ukoliko je ime pamtljivo i originalno, biće vam lakše i da ga zaštitite, kako neko drugi ne bi pokušao da ga iskoristi za sebe.

Koje vrste imena postoje?

Postoji mnogo varijacija imena brenda, a za vas je ključno da pronađete ono koje se podudara sa tonom i ličnošću vašeg brenda. A sada ćemo navesti i nekoliko vrsta, koje vam mogu biti od koristi, kada budete smišljali ime za vaš brend.

  1. Deskriptivna– to su ona imena iz kojih lako možemo da uočimo čime se brend bavi (Ćao Šećeru- kolači bez šećera),
  2. Apstraktna– ne možemo ih povezati sa proizvodom ili uslugom (Apple),
  3. Sugestivna– povezuju dva pojma u jednu reč ili dve reči, a ponekad se i drugačije piše kako bi ga kupci lakše zapamtili (Facebook),
  4. Imaginarna– potpuno izmišljena imena koja ne sadrže već poznate reči (Google).
Povezana vest:  Laguna poklanja 8. marta

Tri strategije za kreiranje odgovarajućeg imena za brend

Reči koje opisuju ili su u vezi sa onim čime se vaš biznis bavi

Počnite tako što ćete sakupiti reči, izraze i fraze koje su u vezi sa proizvodom ili ga opisuju. Zapitajte se koje to reči opisuju rezultat ili prednosti korišćenja vašeg proizvoda ili usluga. Zapišite tri do pet takvih reči. Zatim postavite sebi pitanje na koji način se vaš proizvod razlikuje od konkurencije i ponovo zapišite tri do pet reči koje opisuju te razlike. I na kraju zapišite reči koje opisuju vaš jedinstven pristup ili ekspertizu, ukoliko je imate.

Igra rečima i rimama

Probajte da se igrate rečima i uključite rimu u kreiranje naziva brenda. Zapišite nekoliko reči koje se rimuju sa onom koja najbolje opisuje vaš biznis. Možda ćete na ovaj način doći do još boljeg rešenja. Razmislite i o idiomima, jer oni mogu povezati nekoliko reči u celinu koja će imati drugačije značenje od pojedinačnog značenja svake od njih. I u tom povezivanju može da leži ključ originalnog imena.

Povezana vest:  Gospođica Marvel se vraća kao muslimanska tinejdžerka

Potražite inspiraciju u brend priči

Možda iza priče o stvaranju vašeg brenda stoji nešto što će vas inspirisati da pronađete ime koje će biti jedinstveno. Brend priča je najjače oružje modernog advertajzinga, a vi ćete najbolje znati da je ispričate kada je vaš brend u pitanju. Možda je prezime osnivača nešto od čega može da se napravi ime brenda. Zatim to može biti zemlja porekla proizvoda. Pored toga, prevod ključne reči koja opisuje brend na neki strani jezik, može doneti originalno i nesvakidašnje ime za to područje.

Ime određuje put uspeha brenda

Brendovi su naša poslovna čeda od kojih očekujemo mnogo i nadamo se najboljem kada ih osnivamo. Baš zato želimo da usmerimo svu snagu, znanje i fokus na to da ime bude što originalnije i snažnije, kako bi mu predvideli uspešnu budućnost i poželeli uspeh u poslovnom svetu.

Ukoliko želite da vaš brend ima uspešan start, ali i da se kasnije razvije i napreduje, važno je da od početka strateški razmišljate. Investirajte u budući uspeh vašeg brenda, tako što ćete od njegovog osnivanja raditi sa ekspertima, koji će između ostalog osmisliti i njegovo ime. Videćete da će vaš brend, na ovaj način, osigurati sebi uspeh u budućnosti i dugovečnost.

Tekst: S. Stanković

Foto: Unsplash.com