EUOP36FO-crashEuro NCAP pet zvezdica za Opel Merivu

 

Sa najboljim ocenama u svim kategorijama, šampion fleksibilnosti je postao i šampion bezbednosti.

Opel Meriva, već uveliko poznata po svojoj inovativnoj ergonomici i fleksibilnosti, dobila je Euro NCAP priznanje od pet zvezdica za njene izvanredne bezbednosne karakteristike. Tako je Meriva krenula koracima Astre i Insignie i ostvarila visoke rezultate u svakoj od četiri glavne kategorije: za bezbednost putnika u vozilu, bezbednost dece i pešaka, kao i u bezbednosnom asistiranju.

Euro NCAP test je potvrdio da Merivina inovativna rešenja zadnjih vrata sa šarkama omogućavaju najviši nivo bezbednosti u svim slučajevima opreterećenih sudara. FlexDoors se automatski zaključavaju onoga trenutka kada vozilo dostigne brzinu od 4km/h. Posle sudara, mehanizam otključava vrata kako bi omogućio da putnici mogu da napuste vozilo.

FlexDoors su jedan od ključnih delova Merivinog dobro isplaniranog i uravnoteženog dizajna. Program bezbednosti se oslanja na čvrstu strukturu sklopa automobila koji zajedno sa nizom kočionih sistema omogućava da putnici imaju optimalnu zaštitu. U standardnu opremu vozila su uključeni tro-stepeni bezbednosni pojasevi za svih pet sedišta, prednji vazdušni jastuci kao i oni sa strane. Prednja sedišta se odlikuju dvo-stepenim zatezanjem sigurnosnih pojaseva kao i upozorenja za vezanje pojaseva za svih pet sedišta. Aktivni nasloni za glavu na prednjim sedištima sprečavaju povrede vrata prilikom iznenadnog potresa, jedne od najčešćih dugotrajnih povreda rezultovanih posle sudara prednjim delom automobila.

Povezana vest:  Leteći automobili možda uskoro stvarnost

Vozači imaju korist od Opelovog patentiranog sistema – otpuštanja papučice (Pedal release system) koji smanjuje spregu na papučicama u slučaju prednjeg sudara i samim tim smanjuje rizik od mogućnosti povrede stopala i donjeg dela nogu. Nova generacija Merive poseduje sistem  za upravljanje koji upija energiju sa dodatnom postavom u donjem delu kontrolne table. Pored svih dodataka za sprečavanje sudara koje nova Meriva poseduje, tu je i najnoviji model Programa za Elektronsku Stabilnost (Electronic Stability Program) koji je postao standardni deo opreme sa dodatno unapređenim modelima softvera za stabilnost u kočenju kao i zaštite od okretanja vozila sa unapređenom dinamikom vožnje radi postizanja najvišeg stepena aktivne zaštite.

Povezana vest:  Nova Insignia OPC: Premijera Opelovog vrhunskog pogonskog sistema

opel_meriva_11Bezbednost dece i pešaka

Opelovi inžinjeri su vodili posebno računa za bezbednost dece. Najviše ocene u ovoj kategoriji su rezultat Opelovih sedišta za bezbednost dece koji su postali standard, sa njihovim zadnjim spoljašnjim ISOFIKS (Isofix) držačima i učvršćenim kopčama na dodatnim kaišima sa gornje strane sedišta. Prednji vazdušni jastuk naravno može biti deaktiviran kako bi se sedište za bezbednost dece moglo ugraditi na prednjem sedištu.

Novi model Merive je takođe dobio izvanredne ocene u zaštiti pešaka. Iako je hauba čvrsta, ona je u isto vreme i dovoljno savitljiva na određenim delovima njene površine kako bi se smanjila ozbiljnost povrede glave u tipičnoj nezgodi koja uključuje pešake. Inovativni sistem prednjih branika pomaže u zaštiti od povreda nogu i kolena.

Inteligentni dizajn se isplatio

Merivin inteligentni dizajn se isplatio u više od nekoliko načina. Uz optimalnu zaštitu putnika u automobilu, Merivini servisni troškovi kao i troškovi održavanja su niski. Ovo je naročito izraženo posle manjih saobraćajnih nezgoda i štete koja se ostvari pri manjim brzinama. Ove vrste nezgoda su najrasprostranjenije na putevima. Mnogo vremena je utrošeno u osmišljavanje dizajna onih delova automobila koji su najčešće u udaru pri nezgodama na putu. Prioritet su praktična rešenja za popravku. Kao rezultat ovoga, Šampion Fleksibilnosti se može pohvaliti veoma prihvatljivim paketima osiguranja u poređenju sa konkurencijom.

Povezana vest:  Chevrolet donosi varnicu (Spark) u segment gradskih automobila

Meriva, prvi automobil koji je dobio Pečat Odobrenja (Seal of Approval) za svoje ergonomske kvalitete od Asocijacije za Zdrava Leđa (Akton Gesunder e.V.), sada može prirodati svojim uspesima i rezultat Euro NCAP testa. Ovo je još značajnije ako se istakne da je sistem ocenjivanja ove godine bio još rigorozniji nego prošle godine. Prema tome, pet zvezdica dobijenih na ovom testu su veoma značajni za Opel i Merivu.