2011 06 08 Aveo sedan_Aveo HB5

Novi Chevrolet Aveo kombinuje dinamično upravljanje, svež dizajn i prostranost

Pre lansiranja na tržište izuzetno uspešnog modela Cruze, Aveo je bio najprodavaniji Chevrolet automobil na svetu. Novi Aveo naći će se na tržištu ovog leta, a dizajniran je da unapredi uspeh brenda na veoma konkurentnom tržištu malih automobila. Ovaj model će biti u ponudi kao hečbek i kao limuzina, a obe verzije odlikovaće se izuzetnim karakteristikama vožnje i upravljanja, sportskim i sofisticiranim dizajnom, kao i prostranošću i efikasnom potrošnjom goriva.

Novi Aveo je ubedljiv izbor za mlade i mlade u srcu, vozače sa stilom, bilo kod kuće, za odlazak na posao ili na selo vikendom – i upotpunjuje liniju uzbudljivih novih dizajnerskih rešenja iz Chevrolet-a koja će biti lansirana na tržište tokom 2011. godine, u kojoj Chevrolet slavi svoju stogodišnjicu.

„Sada je veoma uzbudljivo biti u Chevrolet-u: ne samo da imamo nove dodatke u MPV i kompakt klasama automobila, već sa modelom Aveo imamo kompletno nov automobil koji je spreman da se takmiči sa najboljima u segmentu malih automobila, koji je u isto vreme najobimniji evropski segment“, izjavio je Vejn Brenon, predsednik i upravni direktor kompanije Chevrolet Europe.

Najnovije izdanje modela Aveo je sasvim novo vozilo koje uključuje kompletno redizajniranu spoljašnjost i unutrašnjost kabine, novu šasiju i strukturu karoserije, kao i unapređenu liniju ekonomičnih motora sa niskom emisijom.

Aveo je dizajniran kako bi svakodnevnu vožnju u malom automobilu učinio dinamičnijim iskustvom sa više uživanja, dok u isto vrene donosi praktična, aktivna rešenja i vrednosti. Kako bi obezbedili odgovorno upravljanje, inženjeri su razvili sasvim novu šasiju za Aveo koja je među najčvršćima u svom segmentu.

Sa sportskim eksterijerom koji govori Chevrolet globalnim dizajnerskim jezikom, novi Chevrolet Aveo je napravljen za mlade i za mlade u srcu. Ovo je činjenica za obe verzije, ali posebno za hečbek sa petoro vrata, sa svojim agresivnim, tečnim linijaman karoserije. Sa druge strane, sasvim nova verzija sa četvoro vrata donosi mnogo zreliji osećaj više klase. Nočbek je namenjen prvenstveno mladim porodicama.

„U mnogim delovima Evrope, a posebno u delovima južne i istočne Evrope, male limuzine igraju značajnu ulogu jer ih često kupuju porodice u kojima je taj automobil jedini automobil u domaćinstvu“, rekao je Vejn Brenon, objašnjavajući značaj Aveo nočbek verzije u Chevrolet liniji proizvoda.

Povezana vest:  "Spajker" jedini kupac "Saba", čija je sudbina neizvesna

2011 06 08 Chevrolet Aveo HB5Čvrsto oslanjanje na put tokom vožnjea

Sportsko iskustvo pri vožnji novog Avea je glavno svojstvo koje doprinosi privlačnosti automobila. Podrazumeva izuzetno čvrstu integralnu strukturu, gde su gornji delo vozila i okvir napravljeni kao jedinstven deo, obezbeđujući efikasniju i čvršću strukturu. Napredne vrste čelika korišćene na novom Aveu imaju znatno veću zateznu čvrstinu, što poboljšava sigurnost putnika.

Prednje oslanjanje sa McPherson podupiračima sa oprugama, balans štanglom, te zadnje oslanjanje sa torzionom osovinom, pružaju umerenu i stabilnu vožnju. Izvanredne povratne informacije koje vozilo šalje vozaču su unapređene sistemom elektronske kontrole stabilnosti (ESC) i električnim sistemom upravljanja (EPS) postavljenim na stubu, koji su dostupni na modelima sa 1,2-litarskim benzinskim ili 1,3-litarskim dizel motorima. Ovaj prefinjeni sistem podrške podrazumeva i sistem za kompenzaciju habanja koji garantuje konstantno precizno upravljanje tokom čitavog životnog ciklusa automobila.

Okosnica bezbednog dizajna Avea je izuzetno snažna struktura njegove karoserije. U slučaju nesreće, krov će moći da izdrži težinu koja je udare 4,2 puta veća snage od težine automobila. Pažljivo usklađen set senzora je povezan sa šest vazdušnih jastuka koji su standard u Evropi, zajedno sa četvorokanalnim sistemom protiv blokiranja točkova pri kočenju (ABS), i pomoćnom kočnicom. Pored toga, vozač može da aktivira kontrolu vožnje sa funkcijom za ograničavanje brzine. Kada je dostignuta maksimalna podešena brzina, sistem aktivira zvučni alarm.

Aveo takođe nudi iskustvo tihe, opuštene vožnje. Unapređene mere za kontrolu buke su u nekim slučajevima dale amortizaciju koja je 10-40% veća nego sa prethodno primenjenim materijalima i tehnikama.

Dva izražajna stila karoserije

Spoljašnji dizajn novog Avea će doneti svež dah mladosti i sportskog duha u ovaj segment. Na prednjem delu velika dvostruka rešetka Avea sa centralno postavljenom leptir-mašnom trentno identifikuje ovo vozilo kao deo Chevrolet porodice.

Glavni element koji izdvaja Aveo su njegova isturena prednja svetla nadahnuta motorciklima, bez staklene zaštite. Smeštena su u duplim cevima sa crnim obrubom visokog sjaja i sa hromiranim okvirima. Istaknuti lukovi točkova sa razmakom od 114 mm između krovnih šina i ramene linije, ovom hečbeku daju samouveren, postojan stav.

Kao i kod Chevrolet Sparka, ručke na zadnjim vratima hečbek modela su postavljene na gornjem delu vrata, time dajući automobilu izgled kupea. Hečbekova zadnja svetla nemaju staklenu zaštitu i u skladu su sa dizajnom prednjeg dela vozila. Sa druge strane, zadnja svetla kod nočbek modela su uokvirena dvostrukim svetlima, time dajući šik notu uglađenom, aerodinamično unapređenom sedanu. Sedan je 360 mm duži od hečbeka, čija dužina iznosi 4039 mm.

Povezana vest:  Golf proglašen za Evropski auto godine na sajmu u Ženevi

Svi točkovi imaju Chevrolet petokračni dizajn i u ponudi su sa 15-inčnim čeličnim, kao i sa 15, 16 i 17-inčnim alu-felnama.

Sportska prefinjenost u unutrašnjosti

Visok nivo detalja primenjenih u dizajnu putničke kabine Avea dao je elegantniju izvedbu kakva je uobičajena kod vozila višeg segmenta. Ako je u pitanju isti nivo prateće opreme, nema razlika u izgledu ili stilizovanju unutrašnjosti kabine između hečbeka i limuzine.

Aveov upečatljivi dvostruki kokpit je preuzet od modela Chevrolet Corvette, jedne od najvećih ikona sportskih automobila na svetu. Drugi ključni element dizajna u kabini je „obavijajuća“ instrument ploča, sa tekućom linijom koja se završava u vratima na suvozačevoj strani. Levo i desno od instrument ploče, okrugli ispusti klima uređaja (HVAC) vire iz površine.

Skup instrumentata odiše temom motorciklizma koja je preneta sa spoljašnjosti automobila, i uključuje okrugao analogni brzinomer sa asimetričnim LCD indikatorima. Ledeno plavo ambijentalno pozadinsko svetlo kabini daje stilizovan, moderan izgled.

Pametno osmišljene karakteristike prostora za odlaganje stvari unapređuju pažnju koju model Aveo posvećuje detaljima. Pored dva pretinca za rukavice, uključujući i onaj sa izlazima za USB, mnoštvo malih odeljaka i džepova na vratima, kao i tri držača za čaše kod prednjeg sedišta, pruža izdašan prostor za ostavljanje stvari različitih veličina. Svim elektronskim uređajima instaliranim u gornjem pretincu za rukavice se može upravljati preko komandi na volanu ili preko radio interfejsa.

Kapacitet prtljažnika nočbek verzije je 502 litra, što ga svrstava među najbolje u klasi; hečbek model raspolaže sa 690 litara prostora za odlaganje kada je zadnje sedište oboreno – ovo je više nego dovoljno za vikend putovanja ili za vožnju do tržnog centra.

2011 06 08 Chevrolet Aveo sedanEfikasni i štedljivi pogonski sistemi

Udobna i štedljiva vožnja uz mali uticaj na okolinu bila je glavni kriterijum za liniju motora Avea. 1,6-litarski benzinac (115 KS) Aveu daje snažno ubrzanje i neposredan osećaj performansi tokom vožnje pri nižim brzinama.

Povezana vest:  Alfa Romeo 4C Concept na paradi „Mille Miglia 2011”

Linija benzinskih motora takođe uključuje dve 1,2-litarske verzije sa 70 KS i 86 KS, kao i 1,4-litarsku jedinicu (100 KS) i 1,6-litarski motor (115 KS). Od ove jeseni, novi Aveo će takođe biti u ponudi sa 1,3-litarskim turbo dizel motorom – prvi put u malom Chevrolet automobilu u Evropi – sa sistemom direktnog ubrizgavanja, Start/stop tehnologijom i turbo napajanjem sa varijabilnom geometrijom.

1,2 i 1,4 i 1,6-litarski benzinski motori sa četiri cilindra imaju dvostruku bregastu osovinu i promenljivo vreme otvaranja ventila. Cilindri motora su zasnovani na strukturi šupljeg rama. 1,2-litarski i 1,4-litarski motori imaju osnovnu ploču od livenog gvožđa koja obezbeđuje čvršću strukturu, te osigurava tišu i staloženiju vožnju. 1.6-litarski benzinski motor ima zupčasti kaiš koji se menja na 10 godina ili nakon 160.000 km.

Potrošnja goriva pri kombinovanom ciklusu je 5,1 l/100 km sa verzijom 1,2-litarskog motora sa 86 KS i 6,6 l/100 km sa 1,6-litarskim motorom ukombinovanim sa ručnim sistemom prenosa. 1,2-litarski Ecotec benzinski motor će emitovati 119 g CO2/km.

Model Aveo će biti prvi mali automobil iz Chevrolet-a sa šestostepenim automatskim sistemom prenosa. Jedna od njegovih glavnih prednosti je pozicioniranje kompleta brzina koje su smeštene na istu osovinu kao i centralna linija radilice motora. Neke od prednosti koje proizilaze iz ove modifikacije su kraći pogonski sistem, niža linija haube i veći prostor u unutrašnjosti kabine.

Pregled ključnih podataka o motoru

Kapacitet motora

Izlazna snaga (Kw/KS)

Maksimalan obrtni momenat

Ubrzanje

0-100 km/h

Max. brzina

km/h

Potrošnja (kombinovani ciklus) L/100km

Emisija g/km

1.2L 70

51/70 @ 5600 opm

115 NM @ 4000 opm

14.3 sec

162

5.9

138

1.2L 86

64/86 @ 5600 opm

115 NM @ 4000 opm

13.6 sec

183

5.1

119

1.4L

75/100 @ 6000 opm

130 NM @ 4000 opm

12.2sec (13.1)

177 (175)

5.9 (6.8)

139 (159)

1.6L

85/115 @ 6000 opm

155 NM @ 4000 opm

11.3 sec (11.7)

189 (186)

6.6 (7.2)

156 (169)

Podaci za automatski prenos su u zagradama.

Novi Chevrolet Aveo u verziji sa pet vrata u prodaji u Srbiji  naći će se  krajem Juna po cijeni već od 9,150 EUR za model sa klimom.