Volvo-tehnologija_izbegavanje_kontakta_s_divljim_zivotinjama

Volvo razvija tehnologiju za izbegavanje kontakta s divljim životinjama

Volvo Car korporacija preduzima sledeći korak u području aktivne bezbednosti razvojem sistema koji upozorava i automatski zaustavlja automobil u slučaju nailaska na divlje životinje na putu. Novi sistem će bitiće predstavljen na tržištu u sledećih nekoliko godina.

Projekat razvoja bezbednosnog sistema koji smanjuje rizik od kontakta s divljim životinjama deo je Volvo vizije za 2020. godinu, prema kojoj niko ne bi trebalo da doživi ozbiljnije ozlede u Volvo automobilima. Novi sistem temelji se na tehnologiji koju već koristi Sistem otkrivanja pešaka s funkcijom automatskog kočenja, predstavljen 2010. godine.

Kamera i infracrveno svetlo

„Sistem se sastoji od dva dela: radarskog senzora i infracrvene kamere koja nadzire situaciju u saobraćaju“, objašnjava Andreas Eidehall, tehnički ekspert za aktivnu bezbednost pri Volvo Car korporaciji.

Povezana vest:  TELEVIZIJSKA REKLAMA ZA ALFA ROMEO GIULIETTU POBEDILA NA ITALIJANSKOM TAKMIČENJU NC AWARDS

Izuzetno je važno da sistem funkcioniše i noću kada se događa većina nezgoda s divljim životinjama. Kamera nadgleda put ispred vozila i, ukoliko detektuje životinju, sistem upozorava vozača zvučnim signalom. Ukoliko vozač ne reaguje na vreme, sistem automatski aktivira kočnice i samostalno zaustavlja automobil.

„Cilj je da se omogući finkcionisanje sistema pri normalnim uslovima vožnje po regionalnim ili lokalnim putevima. U slučajevima kada ne može da izbegne udarac, sistem će dovoljno usporiti automobil kako bi drastično smanjio mogućnost štetne posledice udara“, ističe Andreas Eidehall.

Povezana vest:  Opel dobitnik nagrade za bezbednost Allianz “Genius 2010”

Interpretacija podataka

Jedan od izazova za inženjere sastoji se u tome da sistem nauči da prepozna različite životinje. U tu svrhu razvojni tim Volvoa je proveo noć u safari parku i digitalno zapisivao sekvence životinja i uzorke njihovog ponašanja. Ti podaci će biti ugrađeni u senzorski sistem. U početku će sistem primarno reagovati na velike životinje koje mogu prouzrokovati veliku štetu, kao što su irvas ili jelen.

Veliki rizik kontakta sa životinjom

Mnogi vozači su izuzetno zabrinuti zbog mogućeg kontakta s divljim životinjama. Za to postoji dobar razlog, jer se samo u Švedskoj više od 40.000 nezgoda godišnje dogodi upravo s divljim životinjama. Najveći problem predstavlja kontakt s losom, koji može da izazove veliku štetu i povrede, zbog čestog scenarija u kojem životinja udara u vetrobransko staklo.

Povezana vest:  Citroen na Beotruck-u

Projekt razvoja sistema je započeo pre godinu dana i ima još mnogo posla. Razmatraju se razne tehnologije i razvija softver koji prepoznaje različite životinje. S obzirom na to da za sistemom vlada veliki marketinški interes, biće predstavljen već u sledećih nekoliko godina.

Neke činjenice o nezgodama s divljim životinjama

– U 2010. godini u Švedskoj se dogodilo više od 47.000 nezgoda s divljim životinjama.

– Američki institut za bezbednost saobraćaja je saopštio podatak da je u razdoblju od 1993. do 2007. godine u nezgodama s divljim životinjama smrtno stradalo čak 2.499 osoba.