ChevroletWTCCDriverYvanMuller-01

Chevroletov tim u WTCC šampionatu: Brza hrana za brze trke

Možda ne mislite da su sadašnji šampion WTCC tamičenja Ivan Miler ili američki pobednik Le Man serije u 2010. godini Tomi Milner sportisti u tradicionalnom smislu, ali oni održavaju formu kao i svaki trkač na duge staze svetskog renomea, kako bi se izborili sa neverovatnim fizičkim naporima kojima su njihova tela izložena tokom trke. Ovi vozači se takođe pridržavaju strogog režima ishrane i vežbanja koji su sastavili najbolji nutricionisti sveta. I ne samo to. Specijalno opremljene kuhinje su postavljene odmah pored trkačkih kola i šefovi kuhinje su konstantno u pripravnosti kako bi u trenutku mogli da pripreme obrok sa turbo punjenjem. Termin brza hrana dobija sasvim novo značenje.

„Istraživanje sprovedeno od strane FIA pokazuje da vozači tokom trke izbace do 3kg težine kroz znojenje i da sagore isti broj kalorija kao i olimpijski triatlonac. Zbog toga je hrana bogata mineralima (soli i kalijumom) od suštinskog značaja“, rekao je Dejvid Alaria, nutricionista i lični trener Ivana Milera. „Režim ishrane je takođe ključan za Chevrolet Cruze, jer pravila WTCC takmičenja određuju ukupnu težinu automobila – zajedno sa vozačem.“

Svetski šampionat u reliju (WTCC) je jedna od najuzbudljivijih i najizazovnijih trka na svetu, koja prolazi kroz 23 zemlje na Dalekom Istoku, u Južnoj Americi i Evropi. I svaki put kada putuju, tim bukvalno pakuje i kuhinjsku sudoperu sa njima. Sve u svemu, Chevrolet tim putuje sa potpuno opremljenom kuhinjom teškom 14 tona, sa velikim frižiderom, rernama i svim mogućim priborom za svaku trku.

Povezana vest:  Borković: Mirna vožnja garancija za treće mesto

Majk Rabi je specijalista za brzu hranu čiji je posao da se pobrine da Chevroletovi šampioni u WTCC takmičenju budu siti kako bi bili okretni i usredsređeni čitav dan na neke od najpoznatijih trka i staza širom sveta. „U našem svetu, bukvalno svaki sekund je bitan i zbog ovoga timovi većinu vremena dok su budni provode u garaži, kako bi bili blizu automobila i kako bi mogli brzo da reaguju u slučaj da probna vožnja bude otkazana ili za promenu vozača. Mi imamo posvećenog šefa kuhinje u garaži koji je konstantno na dužnosti, i koji može da napravi obroj za vozača za manje od pet minuta.“

Nakon duge vožnje, prvo što većina nas uradi je da dobro istegnemo ukočene noge i ruke jer budu umorne. To je slično umoru koji osećaju vozači trka. Vreme provedeno na stazi izlaže telo vozača u šampionskim Chevroletovim automobilima velikom naporu, jer se guraju, i konstantno grče mišiće kako skreću, koče ili menjaju brzinu. To je nešto slično kao da vas dva sata bacakaju na „vozu smrti“ u zabavnom parku.

Zbog ovoga se dva dana pred veliki događaj sportisti „napune“ pastom bogatom ugljenim hidratima koja im daje energiju i izdržljivost, ali u Chevroletovoj trkačkoj kuhinji nema ni jednog tanjira otužnih špageta – pohovana riba sa pirinčem, odrezak od tune i tortelini od bundeve su na meniju. Međutim, svaki obrok mora da bude spreman za jelo za samo nekoliko trenutaka.

Povezana vest:  FORMULA 1, PREGOVORI FRANCUZA I FINCA PRAZNA PRIČA

„Tajna svakog obroka koji se sprema za pet minuta je da budete ekstra pripremljeni. Na primer, osnovni sastojci kao što su crni i beli luk i povrće se iseckaju unapred i drže se u frižideru kako bi bili spremni da se ubace u tiganj za samo nekoliko minuta.“

Kamioni Chevroletove kuhinje su na putu veći deo sezone, i tamo gde je to moguće šefovi kuhinje ovog tima koriste sveže sastojke iz lokalne sredine. Ali bez obzira na to gde Chevrolet putuje, neke udobnosti doma su jednako važne kao i kultura. Često se na meniju uz neko nacionalno jelo, na primer tapase u Španiji ili piletunu na lovački način u Monci, nalazi i pasulj spremljen na engleski način. Pored toga, služe se i mali obroci puni energije kao što je mešavina banana, sušenog voća i kaše kako bi se pobedila pospanost u posebno dizajniranoj kuhinji u pit-stopu (u Le Manu, doručak se služi u 2 ujutro kako bi svi pregurali rane jutarnje sate.)

„Sve ima nisku GI (glikemijski indeks) vrednost kako bi se telo podstaklo da polako oslobađa energiju što je od suštinskog značaja za izdržljivost“, dodaje Majk. „WTCC i Le Man predstavljaju pokretnu gozbu koja nas stavlja pred jedinstvene izazove. Vrlo često, toplota je najveći problem. Termometar u kuhinji redovno pokazuje preko 38ºC (100ºF) kada smo u Brazilu. Ručak za 200 ljudi je iskustvo jednako kuvanju u sauni“.

Povezana vest:  FORMULA 1, Kubica: Da sam na Raikonenovom mestu, ne bih se vraćao

„Sve u svemu, vozači imaju veliku strast prema hrani kao i prema trkama. Sa automobilima i vozačima koji idu do svojih najdaljih granica, hrana i ishrana moraju da se fino podese, isto kao i automobili. Na kraju krajeva, naši vozači su ono što jedu“, Majk zaključuje.

Chevroletova pokretna gozba za pet minuta

Nema sumnje da je moderan život brz, tako da su nam naši šefovi kuhinje iz Chevroleta, koji spremaju hranu za Ivana Milera ili Tomija Milnera, dali ukusno jednostavan recept koji se sprema za pet minuta, apsolutno savršen za ljude u pokretu:

Sastojci

2 pileća prsa bez kože

Maslinovo ulje

1 veliki crni luk

2 velike šargarepe

1 mala vreća brokolija

1 konzerva boranija

½ tikvice

½ pakovanje/konzerva mladog kukuruza (baby kukuruza)

½ pakovanje slatkog graška

Supena kašika maslinovog ulja

Supena kašika pilećeg bujona ili vode

2 supene kašike kečapa

Priprema

Operite i osušite pileća prsa a potom ih isecite u tanke trake.

Operite i isecite povrće koje ste odabrali u tanke trake.

3 minuta mešajte piletinu u maslinovom ulju u voku ili velikom tiganju, potom dodajte povrće i mešajte dok piletina ne bude gotova.

Dodajte bujon i kečap i ostavite da se krčka 1 minut.

Servirajte odmah sa smeđom rižom ili knedlama.

Omiljena hrana vozača:

Ivan Miler: Govedina na burgundski način

Alen Menu: Testenina od celog zrna

Rob Haf: Parmska šunka sa dinjom