Mercedes_Mclaren

SUTRAŠNJA DRUGA TRKA SEZONE U AUSTRALIJI (8 ČASOVA, TV FOKS) U SENCI KRITIKA VOZAČA NA TERMIN NJENOG ZAVRŠETKA

Brzi i besni

Za razliku od prethodnih godina kada je trka na stazi Albert park otvarala sezonu Formule 1, od 2010. premijera je premeštena u Bahrein, pa je Velika nagrada Australije u Melburnu na drugom mestu u kalendaru.

Bahrein je prošao, a salve kritika sručile su se na zabranu dolivanja goriva koja je, po mnogima, glavni krivac što su bolidi bili spori i što nisu viđeni dueli po kojima je „najbrži cirkus” odavno poznat.

Međutim, tek bi možda od Australije mogli da se izvlače zaključci kada je promena pravila u pitanju. Ako se ponovi Bahrein, nezadovoljnih će biti još više, a kritike glasnije. Ali o tom potom.

Skuderije iz Maranela svakako može biti zadovoljana rezultatima u Bahreinu. Postali su gospodari pustinje. Dvostruka pobeda Fernandu Alonsu i Felipeu Masi daje za pravo da se osećaju bar malo favoritima u Australiji.

Alonso je prošle godine zauzeo peto mesto u nekonkurentnom Renou, pa ove godine u moćnom F10 može da cilja i najviši stepenik na podijumu.

Za razliku od njega Masa je prošle godine na Albert parku odustao zbog kvara na vešanju i sigurno mu je stalo da sutra ostavi mnogo bolji utisak.

Meklaren je ostvario solidne rezultate na prvoj trci sezone, ali upravo to solidno je najveći problem ekipe iz Vokinga koja je oduvek u Formuli 1 prisutna sa najvećim ambicijama.

Prošle godine je pobedom u Australiji DŽenson Baton započeo svoj pohod ka tituli, ali tada u bolidu Bron GP. Ove sezone Meklarenov MP4-25 kao da nije na nivou Bronovog iz marta prošle godine, zbog čega je Baton odbranu krune započeo sedmim mestom u Bahreinu. Sigurno nije zadovoljan ni on ni ekipa, pa će se sutra videti kakav su odgovor spremili.

Povezana vest:  Horner nije zabrinut za vozila Red Bula

Luis Hemilton sigurno želi da zaboravi prošlogodišnju trku u Melburnu, na kojoj je osvojio treće mesto koje mu je kasnije oduzeto, a on diskvalifikovan jer je obmanuo sudije. Ipak, šampion iz 2008. svakako neće dozvoliti da mu se taj neprijatni događaj ispreči ako dođe u priliku da pobedi, s obzirom da je u Bahreinu osvajanjem trećeg mesta pokazao da na njega mora da se računa.

Crveni bik je na otvaranju sezone bio odličan. Sebastijan Fetel je dugo bio na vodećoj poziciji, ali je zbog tehničkih problema na kraju bio četvrti i propusti priliku da na senzacionalan način započne sezonu, slično onome što je prošle godine učinio Bron GP. Mark Veber se pokazao kao timski igrač osvajanjem osmog mesta donoseći ekipi bodove u šampionatu konstruktora, a na domaćem terenu imaće motiv više.

Peto i šesto mesto osvojile su Srebrne strele u Bahreinu, prvoj trci u Formuli 1 posle 55 godina, ali Mihaelu Šumaheru je pripala lošija pozicija iza Nika Rozberga.

Trogodišnja pauza ipak je imala uticaj na sedmostrukog šampiona, iako nije ostavio loš utisak, dok je 17 godina mlađi Rozberg pokazao da nema straha od vožnje u istom timu sa jednim od simbola „najbržeg cirkusa”.

Povezana vest:  Maks Ferštapen novi prvak sveta u Formuli 1

Do bodova bi mogli da dođu i Vilijams, Fors Indija, Toro Roso, Zauber i Reno. Uostalom Vilijams i Fors Indija su to uradili u Bahreinu, pa zašto ne bi mogli to opet da učine?

Najmanje šanse za bilo kakav rezultat imaju tri nove ekipe Lotus, Virdžin i Hispanija Rejsing, mada njima svaka naredna trka može samo predstavljati korak bliže ispunjavanju preko potrebnih standarda da bi mogli biti koliko-toliko konkurentni ostalim ekipama ili da bi bar bili u stanju da završe trku. Istini za volju, Lotus je to već učinio u Bahreinu pa je možda i u najboljoj situaciji u odnosu na druga dva tima.

Međutim, senka na spektakl u Melburnu nenadano se nadvila kada su se pobunili vozači zbog naizgled bezazlenog razloga, vremena početka trke tačnije njenog kraja.

Po australijskom vremenu trka počinje u 17 časova popodne (8 ujutru po našem vremenu), što je prilično iznerviralo vozače da su čak kritikovali čelnike takmičenja, jer su prošle godine ukazali na problem sa suncem koje im ide direktno u oči pri kraju trke kada je na zalasku, zbog čega gotovo ništa ne vide.

Ipak ništa nije promenjeno ove godine, a pretpostavka je da je razlog komercijalne prirode, iako su vozači ukazivali da bi pomeranje početka trke za samo sat vremena ranije bilo od velike pomoći.NJih izgleda niko ništa ne pita.

Povezana vest:  Perez još jednu noć ostaje u bolnici

Kako god, koga ne bude mrzelo da ustane u osam ujutru, moći će da vidi u kom smeru će se kretati Formula 1 ove sezone i da li je Bahrein bio samo jedan izuzetak koji je podigao veliku prašinu, jer poznato je da jedna lasta ne čini proleće.

MEKLAREN NAJSTANDARDNIJI NA NEZVANIČNIM TRENINZIMA

Izgleda da su u Meklarenu uspeli da urade dosta između dve trke pošto su bolidi ekipe iz Vokinga bili najstandardniji na dva nezvanična treninga.

Pre podne je najbrži bio Robert Kubica iz Renoa sa 1:26,927 minuta, dok je dve desetinke bio sporiji Niko Rozberg u Mercedesu. Na trećem mesti je trening završio DŽenson Baton u Meklarenu sa pet desetinki, dok je Masa na četvrtom mnestu bio sporiji skoro šest desetinki. Sebastijan Fetel iz Red Bula bio je peti, Alonso šesti, dok je Hemilton završio prvi trening na sedmom mestu. Mihael Šumaher bio je 12. sa sekund i po lošijim vremenom od Kubice.

Ipak, situacija je bila drugačija popodne kada je počela da pada i kiša. Utakvim uslovima Meklaren se najbolje snašao.

Hemilton je imao najbolje vreme 1:25,801 minuta, dok je drugoplasirani Baton bio dve desetinke sporiji. Mark Veber iz Red Bula završio je popodnevni trening na trećem, a Mihael Šumaher na četvrtom mestu.

Rozberg je imao 10. vreme, dok je dvojac Ferarija, Alonso i Maso završio na 15. i 17. mestu, a između njih se uglavio Sebastijan Fetel.